суботу, 2 травня 2020 р.

Увага! Контрольна робота " Мовний аналіз тексту" для 9 класу


Мовний аналіз тексту
9 клас
1.Спишіть текст, вставляючи пропущені орфограми й пунктограми:
1. Благословен хто п..є рідну воду.
2. Як пр..красно жити над в..ликою водою. 3. Можна любити моря ок..ани можна мріяти про них але (не) можна нічого (в) світі так любити як в..лику річ..ку в..лику свою воду що т..че безупи(н,нн)о (по) між рідних б..регів. 4. І б..р..ги дивлять..ся (в, у) воду і (не) надивлят..ся.
5. Описати річ..ку (раннім) ранком коли з рожевого туману поч..нают.. (ви) пл..вати д..рева верби гуси чов..н а там десь і хата чи білий пісок. 6. Яка прозора й м..яка в річ..ці вода. 7. Як живуть по її мал…овнич..х б..р..гах люди як миют..ся в ній складают.. про неї свої піс..ні мелодії. 8. І благословен той хто п..є рідну воду і (не) сумує по ній все жи(т,тт)я. 9. Коли думаю я про старі часи од (давніх) давен ще (скіфсько) старослов..янс..ких до (З,з)апоріз..ких включно мисляч.. звичайно про історію свого народу м..ні чомусь і Дніпро і народ (с,з)дают..ся однаково молодими (і,й) подібними один до одного в ті часи. 10. Нині Дніпро постарів а народ виріс і п..р..буває у віці повної мужнос..ті..                                    (О. Довженко; 154 слова).
                                                                                                                           (30 б.)

І варіант

2. Визначте тему й головну думку тексту.                                                    2 б.
3. Вкажіть стиль, тип мовлення.                                                                    6 б.
4. Напишіть висловлювання, з чим у вас асоціюється слово «Батьківщина». (5-6 речень)                                                                                  18 б.
5. Випишіть з третього речення по одному словосполученню :
                  з узгодженням, керуванням і приляганням.                                   3 б.
6. Випишіть з тексту 2 слова, які відповідають схемі: ¬ ͡  ˄˄         2 б.
7. Затранскрибуйте три слова, в яких звуків більше, ніж букв.              6 б.
8. Виконайте морфологічний розбір виділеного слова. Запишіть його в наказовому способі ІІ особи однини та множини.                                              5 б.
9. Доберіть антоніми до слів: свій, постаріти, любити.                                3 б.             
10. Накресліть схему десятого речення, вкажіть його тип та частиномовну приналежність слів у ньому.                                                        5 б.  
                                                                                                                                                      



Немає коментарів:

Дописати коментар