Сучасне
покоління школярів потребує нових знань, вмінь та компетенцій, які частенько не
може запропонувати освітня система. Саме тому виникла потреба в нових
навчальних методах, за допомогою міжпредметного, кейсового навчання.
Кейс-уроки - це навчальний матеріал, структурований в особливому форматі. Він складається з 6 або 10 розгорток, які системно відображають розділи шкільної програми, а також суміжну інформацію за межами шкільної програми.
Кейс-уроки - це навчальний матеріал, структурований в особливому форматі. Він складається з 6 або 10 розгорток, які системно відображають розділи шкільної програми, а також суміжну інформацію за межами шкільної програми.
Інформація
в кожному розділі – це не просто тези, а відповіді на питання:
•
Як це працює?
• Які проблеми існують в зв'язку з цим?
• Як вони можуть бути подолані?
• Який може вийти результат?
• Які фундаментальні і нові знання є в цій галузі?
• Міні-історії.
• Які проблеми існують в зв'язку з цим?
• Як вони можуть бути подолані?
• Який може вийти результат?
• Які фундаментальні і нові знання є в цій галузі?
• Міні-історії.
Кейс
– це не конспект або реферат, а навчальна технологія, виготовлена за особливим
алгоритмом, який дає цілісне уявлення про явище, що досліджується.
Чому
кейс-уроки ефективні?
«Предметна»
система, що існує зараз, значною мірою застаріла, адже вона схожа на принцип
роздільного харчування, при якому, як відомо, білки, жири, вуглеводи і вітаміни
вживають окремо.
Однак
фізіологія людини така, що травна система переробляє змішану їжу набагато
ефективніше, ніж розділену на компоненти. Так і їжа для розуму.
Людський
мозок активніше і результативніше засвоює інформацію, якщо відомості
взаємопов'язані, і, навпаки, однорідну інформацію мозок запам'ятовує слабше,
тому що не знає, куди її «відправити на зберігання».
Зв'язки між навчальними дисциплінами і явищами легко встановлюються впровадженням перехресних «розгорток з предметів».
Зв'язки між навчальними дисциплінами і явищами легко встановлюються впровадженням перехресних «розгорток з предметів».
Кейси
побудовано за принципом 2в1: і для ерудиції, і за програмою. Вони
супроводжуються формулами, графіками, діаграмами і рівняннями, які відповідають
«розділам підручників».
Одна з головних переваг полягає в тому, що кейси – це ниточка до дорослого життя з багатовимірним сприйняттям світу, цінностей та явищ.
Одна з головних переваг полягає в тому, що кейси – це ниточка до дорослого життя з багатовимірним сприйняттям світу, цінностей та явищ.
Чим
викликана актуальність кейсів?
•
невідповідністю між стандартами навчання учнів та їх індивідуальними
особистісними характеристиками, таким як темп-ритм, інтереси, здібності, тощо;
• невідповідністю темпів розвитку науки дійсним пізнавальним можливостям учнів;
• невідповідністю нав'язуваного навчання за одним профілем прогресивному в 21 столітті вектору на багатостороній особистісний розвиток;
• у передових країнах кейси стають превалюючою формою занять.
• невідповідністю темпів розвитку науки дійсним пізнавальним можливостям учнів;
• невідповідністю нав'язуваного навчання за одним профілем прогресивному в 21 столітті вектору на багатостороній особистісний розвиток;
• у передових країнах кейси стають превалюючою формою занять.
Чим
корисні кейси?
1.
Вони дозволяють учням самостійно організовувати процес засвоєння матеріалу.
2. Швидко виникає мотивація розібратися в усьому одразу, причому, системно.
3. Вони дають можливість роботи з різними джерелами інформації.
4. Вони дозволяють ефективно організовувати роботу командами.
5. Кейси – це технологія сучасного контекстного навчання.
2. Швидко виникає мотивація розібратися в усьому одразу, причому, системно.
3. Вони дають можливість роботи з різними джерелами інформації.
4. Вони дозволяють ефективно організовувати роботу командами.
5. Кейси – це технологія сучасного контекстного навчання.
Немає коментарів:
Дописати коментар